zondag 23 juni 2013

Buitengewoon in het land

Sinds 2011 organiseert cateraar Grand Catering een unieke ervaring op dinergebied. Onder de naam Buitengewoon in het land worden er elk jaar in de periode juni-september onvergetelijke all-in diners georganiseerd op bijzondere locaties door heel Nederland.

Het 'restaurant zonder muren' reist door heel Nederland. En heeft een nauwe samenwerking met regionale producenten, landeigenaren, chefkoks en restaurateurs die het een uitdaging vinden om op bijzondere locaties met bijzondere producten te koken, zoals in een boomgaard, een weiland, een wijngaard of een eeuwenoude moestuin. Met regionale, ambachtelijk geproduceerde ingrediënten – sla en kruiden die een paar uur voor het diner geplukt zijn, vers fruit afkomstig van de bomen om je heen, oesters die net uit zee komen en vlees of vis van onbesproken komaf.

Voor € 98 per persoon, maak je gebruik van een arrangement, op een unieke locatie, bestaande uit:

·        Welkom met bijzonder en lokaal aperitief
·        Rondleiding op de unieke locatie
·        5-gangen sharing diner op een geheime en unieke plek
·        Gerechten bereid door een topchef die alleen gebruik maakt van
        seizoensgebonden ingrediënten uit de regio
·        Topwijnen afgestemd op het menu
·        Ontspannen avondwandeling
·        Afsluiting met slow koffie en bijzondere kruidenthee

Voor 2013 staan onder andere de volgende locaties op de planning:
- de abdij van La Trappe
Radio Kootwijk
- Het dak van Zuidpark Amsterdam

De locatie op het dak van het Zuidpark sprak mij direct aan toen ik op de site ging kijken. Het leek mij leuk om hier eens te eten, maar eerlijk gezegd vond ik het wel wat prijzig. Voor datzelfde geld kun je namelijk ook in een restaurant (met ster) eten, mét een overnachting erbij. Zonder wijn, dat dan weer wel.

Toevallig zat ik een paar weken hierna even op de site van Vakantieveilingen waar je kon meebieden op een compleet etentje voor 2, met Buitengewoon in het land, op het dak van het Zuidpark. Ik besloot een gokje te wagen en won de veiling! Nu zijn we er aanstaande vrijdag gewoon bij, tegen een heel mooi prijsje!

Ik ben heel benieuwd naar wat we voorgeschoteld krijgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten